DJI jest świadome o wydanym w sierpniu biuletynie przez agenta w amerykańskim Urzędzie ds. Imigracji i Egzekwowania Cła (ICE) w Los Angeles. Biuletyn oparty jest na wyraźnie fałszywych i mylących stwierdzeniach z niezidentyfikowanego źródła. Poprzez kancelarię McDermott Will & Emery, DJI przedstawił ICE szczegółowe obalenie raportu, wyjaśniając, dlaczego dane leżące u podstaw jego wniosków są bardzo dalekie od prawdy. 

Wiele zarzutów zawartych w raporcie ICE jest nieprawdziwych. ICE powinien rozważyć: wycofanie lub przynajmniej skorygowanie jej nieuzasadnionych twierdzeń. DJI dodatkowo wezwał ICE do rozważenia, czy źródło zarzutów mogło mieć konkurencyjną lub niewłaściwą motywację do ingerowania w działalność DJI poprzez składanie fałszywych zeznań na temat DJI. 

Wiele zarzutów zawartych w raporcie ICE jest nieprawdziwych. Doniesienia, sugerujące że systemy DJI mogą rejestrować dane rozpoznawania twarzy nawet gdy urządzenie jest wyłączone, oraz że Parrot i Yuneec przestały produkować konkurencyjne produkty, a produkty DJI mają znaczne różnice cen między USA a Chinami są nieprawdziwe. Stwierdzenia te mogą szybko zostać obalone dzięki podstawowej wiedzy technologii i przemysłu dronowego, a nawet prostym wyszukiwaniem w internecie. 

Inne zarzuty zawarte w raporcie również nie są poparte faktami ani analizą techniczną. Na przykład DJI nie ma dostępu do dzienników lotów, zdjęć ani filmów klientów, chyba że klienci sami przesyłają je i udostępniają. Co więcej, nowy tryb danych lokalnych DJI zatrzymuje cały ruch internetowy do i z aplikacji sterującej lotem DJI Pilot, zapewniając lepszą ochronę prywatności danych dla klientów wykonujących wrażliwe zadania. 

DJI zbudowało swoją reputację na tworzeniu najlepszych produktów dla użytkowników dronów konsumenckich i profesjonalnych w szerokim zakresie dziedzin, w tym tych, którzy wykonują wrażliwe zlecenia i wymagają wysokiego bezpieczeństwa danych. Dążymy do tego, aby pomóc naszym klientom zachować prywatne dane osobowe, a także wyraźnie opowiedzieliśmy się za prawem naszych klientów do prywatności, w operacjach lotów statkami bezzałogowymi, nawet jeśli inni w branży zajmują przeciwną pozycję. Będziemy nadal pracować nad zapewnieniem naszym klientom najwyższego bezpieczeństwa.