DJI prezentuje Zenmuse X7, pierwszą na świecie cyfrową kamerę filmową w formacie Super 35 zoptymalizowaną dla profesjonalnych zdjęć lotniczych. Doskonała jakość obrazu, wymienne obiektywy i nowe możliwości korekcji kolorów zapewniają pełną swobodę twórczą.

11 października 2017 - DJI, światowy lider w branży cywilnych dronów i powietrznej technologii obrazowania, przedstawił Zenmuse X7, pierwszą na świecie kamerę cyfrową Super 35, zoptymalizowaną pod kątem profesjonalnej kinematografii lotniczej. Zaprojektowany, aby współpracować bezproblemowo z DJI Inspire 2. Zenmuse X7 zapewnia doskonałą jakość obrazu, wymienne obiektywy oraz nowy system DJI Cinema Color dla postprodukcji, zapewniając twórcom filmowym i wideo większą swobodę twórczą.

"Zenmuse X7 oferuje wszystko, co twórcy profesjonalnych materiałów potrzebują, aby ich nagranie było tak wspaniałe i żywe, jak tylko sobie tego życzą" - powiedział Paul Pan, starszy menedżer produktu w DJI. "Dzięki dużej matrycy Super 35 z nowym mocowaniem, soczewkami i systemowi korekcji kolorów, Zenmuse X7 daje producentom filmowym i profesjonalnym fotografom niezrównany zestaw narzędzi, które działają bez zarzutu dzięki DJI Inspire 2. Teraz wszystkie wysokiej jakości materiały filmowe możesz z łatwością zintegrować z projektami zrealizowanymi przez wiodące w branży kamery ".

Zenmuse X7 jest wyposażony w matrycę Super 35 o 14-zakresach dynamiki tonalnej dla bardziej szczegółowych zdjęć. Nawet w słabych warunkach oświetleniowych X7 wciąż zachowuje zdumiewającą ilość szczegółów w obszarach zaciemnionych lub podświetlonych, dzięki czemu filmowcy mogą w pełni wykorzystać swoją kreatywność w trakcie obróbki materiału.

Aby spełnić rygorystyczne wymagania twórców filmów i profesjonalnych producentów telewizyjnych, Zenmuse X7 nagrywa najwyższą rozdzielczość obrazu dla zintegrowanego aparatu fotograficznego. Jest w stanie nagrywać filmy do roździelczości 6K CinemaDNG RAW lub 5.2K Apple ProRes z prędkością do 30 FPS, a także do 3.9K CinemaDNG RAW lub 2.7K ProRes, do 59.94 FPS, aby płynnie przechodzić do standardowych procesów post-produkcji.

Zenmuse X7 korzysta z dedykowanego systemu mocowania, DJI DL-Mount, aby optymalnie dopasowywać różne obiektywy dostępne w długościach ogniskowej 16 mm, 24 mm, 35 mm i 50 mm, każdy obiektyw ma maksymalną wartość przysłony F/2,8 i jest wykonany z włókna węglowego, co sprawia, że są trwałe i lekkie w świetnie komponując się z dronem DJI Inspire 2.

Aby umożliwić zaawansowaną regulację ustawień i precyzyjne strojenie, obiektyw 16 mm wyposażony jest w wbudowany filtr ND 4, a obiektywy 24 mm, 35 mm i 50 mm wyposażone są w mechaniczną migawkę.

Firma DJI wprowadziła również DJI Cinema Color System DJI (DCCS), dzięki czemu Zenmuse X7 świetnie odnajduje się w każdej produkcji; filmów, seriali telewizyjnych, reklam, filmów dokumentalnych i innych.

"Dla Zenmuse X7, przenieśliśmy nasze doświadczenie w korekcji kolorów na następny poziom", kontynuował Paul Pan. "Skonsultowaliśmy się z czołowymi światowymi specjalistami w dziedzinie nauk kolorystyki, firmą Technicolor. Dzięki ich wskazówkom nasi inżynierowie opracowali zoptymalizowaną krzywą gamma dla modelu X7, co zapewnia większą swobodę bez utraty jakości obrazu ".

DCCS posiada nową gamę kolorów D-Log Curve i D-Gamut RGB, aby zapewnić większą elastyczność i opcje kolorów podczas procesu post produkcyjnego. D-Log rozszerza zakres dynamiki tonalnej. Przestrzeń kolorów RGB Gamut zachowuje więcej informacji o kolorze, aby obsługiwać najbardziej wymagające scenariusze filmowe, zapewniając szybką i łatwą post-produkcję.

Nowy tryb EI naśladuje sposób, w jaki kamera wideo pomaga fotografom przechwycić jak najwięcej informacji w każdej scenie, równoważąc zakres dynamiki i szumów z różnymi krzywymi i presetami (logami), aby uzyskać większą elastyczność podczas procesu post produkcyjnego.

Gimbal Zenmuse X7 waży zaledwie 631 gramów przy użyciu obiektywu 16 mm. DJI Inspire 2 z zamontowaną Zenmuse X7 może osiągnąć czas lotu do 23 minut.